منشور اخلاقی شرکت باغداری و زراعت مشهد

به نام او

راس العلم التمییز بین الاخلاق و اظهار محمودها و قمع مذمومها

بالاترین درجه دانایی، تشخیص اخلاق از یکدیگر و آشکار کردن اخلاق پسندیده و سرکوب اخلاق ناپسند است.

(امام علی (ع)، غررالحکم، ح۵۲۶۷)

روحیه خدمتگزاری، خاکساری و تواضع در مقابل مردم را برای خودتان حفظ کنید که این نعمت بزرگی است.

حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)

ما مدیران و کارکنان شرکت باغداری و زراعت مشهد، با ایمان به اراده خداوند سبحان و با هدف جلب رضایت مشتریان و ذینفعان عزیز، خود را پایبند به منشور اخلاقی زیر می دانیم.

  • سلامت اخلاقی
  1. به حریم خانواندگی و خصوصی همکاران، مشتریان و مراجعه کنندگان احترام گذاشته و ارتباطات کاری خود را در چارچوب اخلاقی و ارزشی جامعه تنظیم کنیم.
  2. ارزش های دینی، فرهنگی، ملی و عرفی را در آراستگی، متانت، ظاهر، حجاب و پوشش خود به صورت کامل رعایت کنیم.
  3. روحیه کار جمعی را در خود تقویت کنیم و در انجام فعالیت های گروهی مشارکت جو و مشارکت پذیر باشیم.
  4. در تعاملات و رفتارهای خود با سایر افراد از قبیل مافوق ها، زیردستان، همکاران و مراجعان باید احترام آنان را حفظ نماییم، به انتظارات و احساسات دیگران اهمیت قائل شده و بر مبنای اعتماد به طرف مقابل عمل کنیم.
  5. رعایت اعتدال و توازن بین زندگی شغلی و خانوادگی داشته باشیم.
  6. در رفتار و گفتار خود صداقت و درستی پیشه سازیم و از هر گونه اقدام غیر اخلاقی (نظیر شایعه پراکنی، تخریب دیگران، تهمت و افترا، تحقیر، دروغ، انتقال اطلاعات به خارج شرکت و…) که روحیه اعتماد، همکاری و صمیمیت را در محیط کار تضعیف کند یا به اعتبار و وجهه شرکت خللی رساند، خودداری کنیم.
  7. در ساعات کاری، از انجام فعالیت های شخصی، تماس های تلفنی شخصی طولانی مدت و مکرر و ارتباطات نادرست اجتناب ورزیم.
  8. انجام امور محول در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداکثر کیفیت را در سرلوحه فعالیت های خویش قرار داده و با رعایت ادب، صبر و گشاده رویی در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنیم.
  9. باید نسبت به دستگاه متبوع خود و اهداف، ماموریت ها و ضوابط آن متعهد و وفادار باشیم و با علاقه مندی و تمام توان از طریق انجام صحیح وظایف، مسئولیت های شغلی و سازمانی در راستای تحقق اهداف و ماموریت های سازمان تلاش نماییم.
  • تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری
  1. در محدوده وظایف شغلی، اطلاعات و راهنماهای لازم و مناسب به ارباب رجوع ارایه و در زمینه خدمات، شفاف سازی صورت دهیم.
  2. به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده رو باشیم.
  • پایبندی به قوانین و مقررات
  1. نظم و انضباط کاری را رعایت کرده، وقت شناس، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشیم.
  2. با پرهیز از هرگونه اسراف؛ امکانات و تجهیزات اداری را امانتی نزد خود تلقی و در حسن استفاده از آن ها، نهایت سعی خود را به کار گرفته و کاربرد شخصی غیراداری از آنها را امری غیر اخلاقی بدانیم.
  3. با رعایت و اجرای کامل قوانین، مقررات و ضوابط سازمانی و پرهیز از هرگونه سوء استفاده از موقعیت شغلی و تبعیض در تعاملات و ارتباطات کاری، در حفظ اطلاعات و اسرار شرکت و رعایت اصل رازداری و محرمانگی اطلاعات بکوشیم.
  • مسئولیت اجتماعی
  1. به عنوان یکی از اعضای خانواده گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و به عنوان یک وظیفه اخلاقی و ملی، با تلاش و کوشش مستمر و گروهی، در جهت اعتلای ایران اسلامی و ایجاد کشوری آباد و سرفراز بکوشیم.
  2. کمک به همنوعان و افراد نیازمند را در سرلوحه اصول اخلاقی خود قرار داده و از هر گونه تلاش برای محرومیت زدایی و بهبود وضعیت نیازمندان دریغ نورزیم.
  3. با استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی و برگشت دوباره مواد به چرخه تولید، حافظ محیط زیست باشیم.
  • رشد و تعالی فردی و سازمانی
  1. در جهت افزایش دانش و مهارت های شغلی کوشش نماییم.
  2. با حضور مستمر در دوره های آموزشی و با تمرکز بر اصل یادگیری مداوم، در آماده سازی و پرورش استعدادهای خود در مسیر ارتقای سازمان بکوشیم.
  3. دانش، پژوهش، تحقیق، خلاقیت و نوآوری را زمینه ساز تحقق اهداف شرکت دانسته و از این اهرم قدرتمند در مسیر توانمندسازی و کسب موفقیت استفاده کنیم.
  4. دانش، تجربه و توانمندیهای خود را با سعه صدر در اختیار همکاران قرار داده و در ارتقاء توانمندیهای آنان کوشا باشیم.

 

بیا تا جهان را به بد نسپریم

به کوشش همه دست نیکی بریم

نباشد همه نیک و بد پایدار

همان به که نیکی بود یادگار